Nusprendėte plėsti verslą, kurį jau keletą metų sėkmingai vykdote Lietuvoje? Verslo ar produkto įvedimas į kitą, užsienio rinką yra sudėtingas, daug žinių ir laiko reikalaujantis procesas. Ne veltui, tai pripažįsta tiek startuoliai, tiek patyrę verslininkai. Pagrindinė dilema su kuria susiduria bene kiekvienas verslininkas – kurią šalį pasirinkti ir kaip tinkamai pasiruošti verslo / produkto plėtrai? Kokios yra pagrindinės strategijos ir proceso eiliškumas?
Pripažinkite, net jeigu jūs esate itin gabus, daug žinantis ir nusimanantis versle, tai dar nereiškia jog sugebėsite be kitų pagalbos sėkmingai įvesti savo verslą į kitą rinką. Prekyba tarptautinėje rinkoje (ang. international market trade), reikalauja profesionalų pagalbos. Visų pirma, norint užkariauti užsienio rinkas, svarbu atlikti potencialių konkurentų analizę, žinoti tikslinę auditoriją ir žinoma įvertinti politinę bei ekonominę riziką.
Prieš pradėdami „stačia galva“ nerti į kitos rinkos vandenis, išsiaiškinkite kokį konkurencinį pranašumą turės jūsų produktas / paslaugos. Galbūt užsienio rinkoje į kurią bandysite įeiti, jūsų produktas bus labai paklausus, galbūt kokybiškesnis, turės daugiau privalumų nei panašų produktą pardavinėjančių konkurentų, o gal tai bus visiškai nauja / unikali prekė? Net menkiausias pranašumas gali būti jūsų raktas į sėkmę! Žinoma, nepamirškite jog labai svarbu įsivertinti ar parduoti savo prekės ženklo produktus kitoje šalyje yra realu, įmanoma. Būtent dėl šios priežasties, dabar labai maža dalis verslininkų siekia suvaldyti rizikas, resursų ribotumą ir vietoj tiesioginio ėjo į rinką, renkasi ėjimą per distributorius arba agentus.
Bendradarbiavimas su distributoriais, suteikia galimybę greičiau ir lengviau įeiti į norimą rinką. Jie atlieka produkto patikrą ir kaip lengvai jis gali būti pripažintas kitoje rinkoje. Taip pat, jie parenka geriausias produkto pardavimo strategijas, tinkamiausią geografinę zoną, atlieka lokacijos analizę. Ne paslaptis, kiekvienoje šalyje veikia skirtingos strategijos.
Svarbiausi veiksmai įvedant produktą / paslaugas į naują užsienio rinką
- Atlikti išsamius rinkos tyrimus;
- Išsigryninti strategiją (kada ir kaip viską darysite)?
- Surasti patikimus partnerius (jie padės įėjimo į rinką procesuose);
- Susidėlioti marketingo biudžetą;
- Nuolatos kontroliuoti ir prižiūrėti atliekamus veiksmus;
- Užtikrinti kokybę (ang. quality assurance)