Oficialių duomenų, kur suregistruotos lokalios bei internetinės parduotuvės, surasti yra gana sunku. Tačiau spėti, ko Lietuvoje yra daugiau – lokalių ar internetinių pardavimo vietų – turbūt nebūtų taip sudėtinga. Logiškai galvojant, tam tikros didžiosios įmonės yra tiek išplėtę savo parduotuvių tinklą, kad Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ar kituose šalies miestuose turi ne po vieną ir ne po dvi stacionarias savo parduotuves. Negana to, šalia lokalių pardavimo vietų, daugelis kompanijų dar ir sėkmingai vykdo internetinę prekybą. Taigi, kodėl yra patogu turėti realybėje veikiančią parduotuvę ir kokie yra elektroninės parduotuvės įkūrimo privalumai? Trumpai apibūdinsime kiekvieną iš jų.
Amžinas, laiko patikrintas ir smagus gyvas bendravimas – lokalios parduotuvės
Tradiciškai, stacionari parduotuvė turi turėti savo patalpas ir darbuotojus. Užsukus į automobilių detales, maisto produktus, drabužius ar kitus daiktus pardavinėjančias lokalias parduotuves, žmogų visada pasitinka kitas žmogus – darbuotojas. Gyva konsultacija, pokalbis, aptarnavimas yra bene labiausiai vertinamas kriterijus, kalbant apie stacionarias pardavimo vietas. Autodalių parduotuvė yra vienas geriausių pavyzdžių, kai gyvai renkantis konkrečias dalis galima išsirinkti tinkamiausią, labiausiai žmogaus poreikius atitinkančią prekę. Tačiau stacionarios parduotuvės turi keletą ryškių minusų. Pirmasis iš jų – išlaikyti lokalią parduotuvę yra brangu. O ką jau kalbėti, jeigu tų parduotuvių ne viena, o kelios, išsibarščiusios po visus Lietuvos miestus. Kitas trūkumas: darbuotojai ir jiems mokamas atlyginimas. Turint stacionarią parduotuvę reikia ne tik išlaikyti ir investuoti į patalpas, bet ir mokėti pinigus ten dirbantiems žmonėms, už jų atliktą darbą. Be to, tokioje parduotuvėje neapsipirksi kada norėsi – ji turi konkretų darbo laiką.
Šiuolaikiškas apsipirkimas – elektroninės parduotuvės virtualioje aplinkoje
Viskam modernėjant, nenuostabu, kad pakito ir apsipirkimo įpročiai. Vis daugiau žmonių šiuo metu maistą, automobilių detales ir pan. perka internetu. Toks būdas – labai patogus, nes elektroninėje parduotuvėje patrauklia kaina galima užsisakyti reikalingą prekę bet kur ir bet kada. Ji neturi darbo laiko, ją administruoja vienas ar keli svetainės administratoriai ir daugiau darbuotojų tokia pardavimo forma nereikalauja. Be to, drabužiai, avalynė, baldai, maistas, automobilių dalys čia parduodamos su akcija. Žemesne kaina siūlomi produktai leidžia dar ir sutaupyti, o dauguma prekybininkų žmonių užsakymus jiems atsiunčia į jų pageidaujamą vietą.
Taigi, nesvarbu, kas būtų parduodama: automobilių valytuvai, maistas ar drabužiai, autodalių ar kita parduotuvė gali puikiai egzistuoti tiek realybėje, tiek internete. Šiuo metu Lietuvoje elektronines parduotuves vis dar lenkia lokalios, tačiau tik laiko klausimas, kada internetu pardavinėjami daiktai nukonkuruos tradicinį pardavimo modelį.