Lietuvoje yra didžiuliai kiekiai upių jau daugybę metų. Laikui bėgant atsirado poreikis statyti virš tų upių tiltus, kadangi žmonės siekė patogiai ir greitai nukeliauti į jiems reikalingus taškus. Gerėjant transportui tobulėjo ir Lietuvos tiltai, jų atsirado įvairių rūšių. Dabar tiltai turi įvairias struktūras, medžiagų iš kurių jie statomi pasirinkimo galimybes.
Ką įdomaus apie Lietuvos tiltus vertėtų žinoti? Šiuo metu būtent Lietuvos keliuose galite sutikti net 1495 tiltus ir šis skaičius po truputį auga plečiantis infrastruktūrai. Bendrasis visų Lietuvoje esančių tiltų ilgis yra maždaug 52 kilometrai. Keliuose daugiausia yra pastatyta būtent gelžbetoninių tiltų, net 1420, šiek tiek mažiau galite pamatyti tiltų iš plieno, šiuo metu jų yra 74, o medinių deja tėra tik 3. Lietuva taip pat gali pasigirti vienu pačių ilgiausių Europoje tiltų, tai yra geležinkelio tiltas, nutiestas Dubysos slėnyje, kitaip dar vadinamas Lyduvėnų tiltu. Šio tilto ilgis yra net 599 metrų, aukštis 42 metrai, o plotis 4,5 metro.
Pačioje Vilniaus savivaldybėje galima suskaičiuoti 26 tiltus automobiliams, 15 pėsčiųjų tiltų, 37 automobilių ir 9 pėsčiųjų viadukai. Estakados yra tik 3, o tuneliai 2. Šiek tiek daugiau galima pamatyti požeminių perėjų, skirtų pėstiesiems – 16. Visi šie statiniai siekia net 9,8 kilometro.
Vienas įdomesnių pastebėjimų būtų, kad visgi tiltai nėra ilgaamžiai ir dažnai jie turi tam tikrą “amžių” po kurio tiltus arba perstatyti arba investuoti į kokybišką pataisymą. Paprastai ilgiausiai tikrai gerai laikosi gelžbetoniniai tiltai, maždaug 80 metų. Plieniniai tiltai šiek tiek trumpiau, apie 50 metų, o trumpiausiai gyvuoja mediniai tiltai, tik 20. Tačiau šiuo metu su tiltais esanti pagrindinė problema būtų tai, kad šie deja turi didžiules apkrovas, kurios vis sunkėja. Deja didžioji dalis tiltų buvo statomi jau prieš ne vienerius metus, vadovaujantis senomis sovietinėmis normomis dar iš 1952 metų. Šiek tiek kokybiškesni ir tvirtesni tiltai buvo projektuojami 1984 metais. Visgi kalbant apie Lietuvos tiltus, daugumos jų apkrova sovietmečiu buvo net du kartu mažesnė, nei tokia kokia tenka dabar. Su laiku tikėtina, kad tiltai bus statomi pagal naujus projektus ir nekels tokios grėsmės kaip šiuo metu.